Antalya Psikolog Ofisi – Lara Psikiyatri

Çocuk ve Ergenlerde Depresyon

Çocukluk çağında her yaşta depresyon ortaya çıkabilmektedir.Ancak genellikle başka durumlarla karıştırılbilmektedir. Çocuğun içinde bulunduğu gelişimsel döneme göre belirtiler de farklılaşır.

Özellikle süt çocuklarında anneden veya bakım veren yetişkinde uzun zaman ayrı kalma, ilgi, şefkat azlığı, duygusal gereksinimlerin ve fiziksel temasın sağlanamadığı bebeklerde içe kapanma, çevreye ilgisizlik, huzursuzluk, beslenme sorunları gibi depresyon belirtileri görülür.

Okul öncesi dönemde belirtileri, baş, karın, kas, eklem ağrıları, bulantı ve kusma gibi bedensel belirtiler şeklinde görülmektedir.

Ergenlik döneminde ise depresif bozukluklar, çoğunlukla “ergenlik krizi” ile karıştırılırlar.

Doğru ve vakitlice teşhis edilmesi gereken depresyon hali çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimleri yavaşlayacaktır. Depresif çocuklar yaşamı değersiz gereksiz ya da dayanılmaz bulabilirler. Sonunda bu düşünceyle çocuk intihar riski ve girişimi dahi oluşturabilir.

ÇOCUK VE ERGENLERDE DEPRESYONUN NEDENLERİ

OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARDA DEPRESYONUN BELİRTİLERİ

OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA DEPRESYON BELİRTİLERİ

Bu belirtiler sizin çocuğunuzda da görülüyor olabilir. Hemen paniğe kapılmadan önce çocuğunuzu gözleyin. Bir çocuğa depresyon tanısı konabilmesi için bu belirtilerden en az 5’inin, en az 2 hafta süreyle devam etmesi gerekir.

TEDAVİ

Psikoterapi yöntemlerinden oyun terapisi, destekleyici tedavi ve bilişsel-davranışçı tedaviler uygulanabilmektedir. Çocuklar için güvenli kullanım imkanı veren psikiyatrik ilaçlar da mevcuttur. İlaç tedavisi ile psikoterapi yönteminin birlikte kullanıldığı durumlarda tedaviden alınan sonuç daha etkilidir.

DEPRESYONDA OLAN ÇOCUĞUN EBEVEYNLERİNE ÖNERİLER

Çocuğa ve gence karşı sabırlı, anlayışlı ve duyarlı olmaları, sevildiğinin ve değerli olduğunun hissettirilmesi çok önemlidir. Aile tedavinin her aşamasında çocuklarıyla birlikte olmalı onu bir birey olarak kabul etmeli, onun düşüncelerine önem vermeli ve bunu çocuklarına hissettirmelidirler.

Teşhis ve tedavide gecikme ve ihmal çocuğun bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimi yavaşlatır. Tedavi edilebilen bir bozukluk olduğu unutulmamalıdır.

Gerekiyorsa sizde hemen bir profesyonel destek alınız.

İlgili makale Depresyon nedir?